Jordi Morales i Gras
Konputazio-sociologian doktorea
Jordi Morales i Gras naiz. Rara avis bat datuen munduan.
Zergatik?
Bada, Datu-eta Konputazio-Zientziaren arloan oraindik ezohikoa baita Gizarte-Zientzietara zuzendutako profilak aurkitzea.
Era berean, oraindik ere gutxi dira Datu-Ingeniaritza edo Adimen Artifizialean beharrezko ezagutza duten Gizarte-Zientzietako profesionalak Big Dataren munduan eragin soziala duten ikerketa garratzitsuak egiteko.
Baina hemen duzu bat.
Hutsune hori betetzea izan da, hain zuzen, nire ibilbide profesionalaren leitmotiva.
Zer egiten dut?
Datu-ingeniaritza (ETL/ELT)
Adimen Artifiziala eta analisi soziologikoa
Datuen bistaratzea eta interpretazioa
Ikerketa eta prestakuntza
Erabaki hobeak hartzen dituzten enpresak eta profesionalak: nola egiten duten
Hautatu niri buruz jakin nahiko zenukeena
Curriculuma
Argitalpenak
Agerraldiak Prentsa eta Hedabideetan
Doktorego Tesia
Nire liburua
Baliabideak
Kontaktua
Nire curriculuma
Lan-esperientzia
2016-Gaur
Ekintzaile
2014-Gaur
Unibertsitateko irakaslea
Unibertsitate ezberdinekin lankidetzan aritzen naiz ohiko moduan, Gizarte Sareen Analisia, Adimen Artifiziala, Big Data, Marketin Digitala, Informazio Sistema Aurreratuak eta Gizarte Ikerketako Analisirako Teknikak irakasten.
- Bilboko Merkataritza Ganberako Unibertsitate Enpresa Eskola (gradu ikasketak)
- Kataluniako Unibertsitate Irekia (master ikasketak)
- Euskal Herriko Unibertsitatea (master ikasketak)
- Kataluniako Zientzia Politikoen eta Soziologiaren Profesionalen Elkargoa (graduondoko ikasketak)
2012 – Gaur
Ikerlari soziala – Datu-analista
Profesional gisa, hainbat proiektutan parte hartzeko aukera izan dut ikerketa talde ezberdinekin (kazetaritza, soziologia, ingeniaritza…), bai unibertsitateko bai enpresa arloetan.
Prestakuntza akademikoa
2017
Euskal Herriko Unibertsitatea
Soziologian doktorea
Big Dataren azterketa soziologikorako metodologiari buruzko tesiarekin doktoretza lortu nuen eta 2014 eta 2015 urteetan Twitterren Kataluniako eta Euskal Herriko independentziaren aldeko analisi konparatiboan zentratu nintzen. Hemen dago eskuragarri.
2016
Deustuko Unibertsitatea
2015
Valentziako Nazioarteko Unibertsitatea
2012
Berlingo Unibertsitate Librea
Nire bizitzako esperientziarik onenetako bat Berlinen master hau ikastea izan zen. Soziologia Esperimentalean eta analisi estatistikoan espezializatu nintzen, eta horri esker Big Datarako jauzia eman nuen.
2010
Bartzelonako Unibertsitate Autonomoa
Erabaki garrantzitsuak hartzerakoan informazio gehiago eta hobea izatea gustatuko litzaizuke?
Trebetasunak
Datu-gaitasuna
Datu-ingeniaritza
Adimen Artifiziala
Datuen bistaratzea
Datuen analisia eta interpretazioa
Gaitasun analitikoak
Hizkuntza Naturalaren Prozesamendua
Ikaskuntza gainbegiratua
Gainberatu gabeko ikaskuntza
Ikaskuntza Sakona
Sare sozialen analisia
Analisi estatistikoa
Softwareari buruzko ezagutzak
Apache NiFi
SQL
Pajek / Gephi
Orange Datamining / Anaconda / Python
Jamoovi / Jasp / R
Excel / PowerQuery
Google Analytics / Google Tag Manager
PowerBi / Tableau / Google Data Studio / Grafana
Argitalpenak
Artikulu akademikoak
Peñafiel-Saiz, C., Morales-i-Gras, J., & Echegaray-Eizaguirre, L. (2024) Images as a fundamental information resource during the covid-19 pandemic and the vaccination phase in Spanish digital media. Revista de comunicación, 23(1), 6.
Rovira Sancho, G., & Morales-i-Gras, J. (2023). Idus de marzo en México: la acción directa en las redes y en las calles de las multitudes conectadas feministas. Teknokultura: revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, 2023, vol. 20, núm. 1, p. 11-24.
Rovira-Sancho, G., & Morales-i-Gras, J. (2023) “Femitags in the networks and in the streets: 50 hashtags for feminist activism in Latin America”. Profesional de la información 32(3), e320319.
Alonso-Jurnet, Ángela; Morales-i-Gras, Jordi. (2023) “Indignación y descontextualización en la comunicación de fenómenos meteorológicos extremos en Twitter: análisis de las comunidades y el debate público digital en torno a la oleada de incendios en España.” Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 29(2), 273-286.
Peña-Fernández, S., Larrondo-Ureta, A., & Morales-i-Gras, J. (2023) Feminism, gender identity and polarization in TikTok and Twitter. Comunicar, 75.
Rovira-Sancho, G., & Morales-i-Gras, J. (2022). “Femitags for feminist connected crowds in Latin America and Spain.” Acta Psychologica, 230: 103756.<https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691822002712>
Apodaka, E., Basurto, A., Galarraga, A., & Morales-i-Gras, J. (2022). “The governance of Basque language revitalisation in the Basque Autonomous Community: from confrontation toward collaboration.” Journal of Multilingual and Multicultural Development, 2022: 1-14.<https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01434632.2022.2122479?src=&journalCode=rmmm20>
Griera, Morales-i-Gras, J., Clot-Garrell, A., & Cazarín, R. (2022). “Conspirituality in COVID-19 Times: A Mixed-method Study of Anti-vaccine Movements in Spain.” Journal for the Academic Study of Religion, 35(2), 192-217.<https://journal.equinoxpub.com/JASR/article/view/22390>
Orbegozo Terradillos, J., Morales i Gras, J., & Larrondo Ureta, A. (2022). “Twitter y la (de) construcción del mito: Maradona y el activismo digital feminista.” Cuadernos. info, (52), 181-203.<http://cuadernos.info/index.php/cdi/article/view/34147>
Zarrabeitia-Bilbao, E., Morales-i-Gras, J., Rio-Belver, R. M., & Garechana-Anacabe, G. (2022). “Green energy: identifying development trends in society using Twitter data mining to make strategic decisions.” Profesional de la Información, 31(1).<https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/86560>
Peña-Fernández, S., Larrondo-Ureta, A., & Morales-i-Gras, J. (2022). “Current affairs on TikTok. Virality and entertainment for digital natives.” Profesional de la Información, 31(1).<https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/86803>
Morales-i-Gras, J. (2022). Hackear la Ciencia Social. Barcelona: Editorial UOC.<https://www.editorialuoc.cat/hackear-la-ciencia-social>
Peña-Fernández, S., Larrondo-Ureta, A., & Morales-i-Gras, J. (2022). Comunicación política, institucional y medios de comunicación en tiempo de pandemia. Análisis del diálogo sobre vacunas en cinco países iberoamericanos. Revista de Comunicación, 21(1), 315-328.<https://revistadecomunicacion.com/article/view/2618>
Morales-i-Gras, J., & Sánchez-i-Vallès, O. (2022). El 14F a Instagram. Una proposta d’articulació de tècniques de raspat web i anàlisi de xarxes. Papers. Revista de Sociologia, 107(1), 147-174. <https://papers.uab.cat/article/view/v107-n1-morales-sanchez>
Morales-i-Gras, J., Orbegozo-Terradillos, J., Larrondo-Ureta, A., & Peña-Fernández, S. (2021). Networks and Stories. Analyzing the Transmission of the Feminist Intangible Cultural Heritage on Twitter. Big Data and Cognitive Computing, 5(4), 69. <https://www.mdpi.com/2504-2289/5/4/69>
Larrondo-Ureta, Ainara; Peña-Fernández, Simón, & Morales-i-Gras, Jordi (2021). «Desinformación, vacunas y Covid-19. Análisis de la infodemia y la conversación digital en Twitter.» Revista Latina de Comunicación Social, 79: 1-18. <http://nuevaepoca.revistalatinacs.org/index.php/revista/article/view/1473>
Larrondo-Ureta, Ainara; Orbegozo-Terradillos, Julen; Morales-i-Gras, Jordi (2021). «Digital Prospects of the Contemporary Feminist Movement for Dialogue and International Mobilization: A Case Study of the 25 November Twitter Conversation.» Social Sciences 10: 84. <https://www.mdpi.com/2076-0760/10/3/84>
Apodaka, Eduardo; Morales-i-Gras, Jordi (2021). «La gobernanza lingüística en la Comunidad Autónoma Vasca: racionalidad neoliberal y demandas comunitarias.» Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, 21(1): 6. <https://atheneadigital.net/article/view/v21-1-apodaka-morales>
Apodaka, Eduardo; Anduaga, Uxoa; Eskisabel, Idurre; Morales-i-Gras, Jordi & Zabalondo, Beatriz (2020). «Promocionant la comunicació pública en èuscar: la comunitat de pràctica «Jendaurrean Erabili».» Treballs de Sociolingüística Catalana, 30: 281-295. <https://raco.cat/index.php/TSC/article/view/374480>
Morales-i-Gras, Jordi (2020). «Cognitive biases in link sharing behavior and how to get rid of them: evidence from the 2019 Spanish general election Twitter conversation.» Social Media + Society, 6(2): 2056305120928458. <https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2056305120928458>
Orbegozo-Terradillos, Julen; Morales-i-Gras, Jordi, & Larrondo-Ureta-Ureta, Ainara (2020). «Desinformación en redes sociales: ¿compartimentos estancos o espacios dialécticos? El caso Luther King, Quim Torra y El Confidencial.» Revista Mediterránea de Comunicación, 11(2): 55-69. <https://www.mediterranea-comunicacion.org/article/view/2020-v11-n2-desinformacion-en-redes-sociales-compartimentos-estancos-o-espacios-dialecticos>
Orbegozo-Terradillos, Julen; Larrondo-Ureta-Ureta, Ainara & Morales-i-Gras, Jordi (2020). «Influencia del género en los debates electorales en España: análisis de la audiencia social en# ElDebateDecisivo y# L6Neldebate.» El profesional de la información (EPI), 29(2). <https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/epi.2020.mar.09>
Larrondo-Ureta, Ainara; Morales-i-Gras, Jordi; Orbegozo-Terradillos, Julen (2019). «Feminist hashtag activism in Spain: measuring the degree of politicisation of online discourse on #YoSíTeCreo, #HermanaYoSíTeCreo, #Cuéntalo y #NoEstásSola». Communication and Society 32 (4): 207 – 221. <https://revistas.unav.edu/index.php/communication-and-society/article/view/34734>
Apodaka, Eduardo; Morales-i-Gras, Jordi & Villareal, Mikel (2018). «Las Industrias de las Disposiciones Psicológicas.» en Ander Gurrutxaga Abad y Auxkin Galarraga Ezponda (eds.) Las fábricas del futuro. Catarata.
Sorolla, Natxo; Nobajas, Àlex & Morales i Gras, Jordi (2017). «Demolingüística, internet i dades massives.» Llengua, Societat i Comunicació, 15: 36-47. <https://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/view/18673>
Orbegozo-Terradillos, Julen; Morales-i-Gras, Jordi & Larrondo-Ureta-Ureta, Ainara (2017). «Feminismos indignados ante la justicia: la conversación digital en el caso de La Manada.» IC Revista Científica de Información y Comunicación, 16. <https://icjournal-ojs.org/index.php/IC-Journal/article/view/466>
Apodaka, Eduardo; Morales-i-Gras, Jordi (2016). «Redes solidarias en Twitter: un acercamiento a la estructura del independentismo catalán en base a datos capturados en Twitter.» Virtualis, 14(7): 53-89. <https://www.revistavirtualis.mx/index.php/virtualis/article/view/188>
Beldarrain Durandegui, Ángel; Morales-i-Gras, Jordi (2015). «Collective Identity in the Anglophone Social Psychology.» Papeles del CEIC. International Journal on Collective Identity Research, 2015/2: 32. <https://ojs.ehu.eus/index.php/papelesCEIC/article/view/14704>
Morales-i-Gras, Jordi (2015). «Desenredando las identidades soberanistas vasca y catalana: un Análisis de Redes Sociales de las etiquetas de Twitter #BasquesDecide y #Up4Freedom.» Papeles del CEIC. International Journal on Collective Identity Research, 2015/2: 128. <https://ojs.ehu.eus/index.php/papelesCEIC/article/view/14161>
Apodaka, Eduardo & Morales-i-Gras, Jordi «Ontologia sozialen erabilera erretorikoak: egia eta artizioa identitate-eraikuntzan. Euskal eta kataluniar identitateen kasuak alderatzen.» Nazionalismoa ikertuz II. kongresua. Naziotik Estatura XXI. mendean. <https://www.academia.edu/6478773/>
Morales-i-Gras, Jordi 2013. «Am I what (s)he is not? An Experimental Approach to the Distancing Dynamics of Conflicting Identities: The Example of the Catalan-Spanish Conflict.» Nazionalismoa ikertuz I. kongresua. <https://www.academia.edu/6478528/>
Díaz Boladeras, Marta; Font Tió, Ada; Morales i Gras, Jordi; Guerrero Lara, Claudia; Abellán Cano, Carlos y Deusdad Ayala, Blanca (2010). «Ir a la Universidad: la Decisión de l@s Adolescentes con Diversidad Funcional en Catalunya». Proyecto para el Ministerio de Educación, EA2009-0169.
Kolaborazioak komunikabideetan
Morales-i-Gras, Jordi (2020). Jordi Morales: «Gure informazioa biltzen ari baldin badira, egin dezagun ikertzaileek datuok guztion onerako erabili ditzaten» <https://www.hamaika.eus/bideo-saioak/gurean-gaur/Jordi-Morales-Gure-informazioa-biltzen-ari-baldin-badira-egin-dezagun-ikertzaileek-datuok-guztion-onerako-erabili-ditzaten-.html>
Morales-i-Gras, Jordi (2019). «#ThisIsTheRealSpain: radiografia del fracàs a la xarxa de la campanya del govern espanyol.» Vilaweb. <https://www.vilaweb.cat/noticies/thisistherealspain-fracassa-a-la-xarxa/>
Orbegozo-Terradillos, Julen & Morales-i-Gras, Jordi (2019). La «campaña blanca» en Whatsapp: lejos de ser influyente. Público. <https://blogs.publico.es/dominiopublico/28427/la-campana-blanca-en-whatsapp-lejos-de-ser-influyente/>
Orbegozo-Terradillos, Julen & Morales-i-Gras, Jordi (2019). «La batalla por la conversación digital del 28A: los “ultramotivados” de Vox y la novedad de Pacma.» Infolibre. <https://www.infolibre.es/noticias/opinion/plaza_publica/2019/>
Morales-i-Gras, Jordi (2018). «Luther King, la independència catalana i Twitter.» Diari Ara. <https://www.ara.cat/opinio/jordi-morales-luther-king-independencia-catalana-twitter_129_2725376.html>
Morales-i-Gras, Jordi (2018). «Tabarnia y la construcción del adversario.» Naiz. <https://www.naiz.eus/es/info/noticia/20180101/tabarnia-y-la-construccion-del-adversario>
Morales-i-Gras, Jordi & Apodaka, Eduardo (2016). «El impacto de la excarcelación de Arnaldo Otegi en Twitter.» Naiz. <https://www.naiz.eus/eu/info/noticia/20160304/el-impacto-de-la-excarcelacion-de-arnaldo-otegi-en-twitter>
Apodaka, Eduardo & Morales-i-Gras, Jordi (2015). «Lider berriak, alderdi zaharren gainetik.» Berria. <https://www.berria.eus/paperekoa/1917/010/001/2015-12-13/lider-berriak-alderdi-zaharren-gainetik.htm>
Morales-i-Gras, Jordi & Apodaka, Eduardo (2015). «Hego Euskal Herriko alderdien portaera.» Berria. <https://www.berria.eus/paperekoa/2440/008/001/2015-12-17/hego-euskal-herriko-alderdien-portaera.htm>
Doktorengo tesia
Morales i Gras, Jordi (2017). Soberanías enredadas: Una perspectiva reticular, constructural y agéntica hacia los relatos soberanistas vasco y catalán contemporáneos en Twitter. Euskal Herriko Unibetsitatea. <https://addi.ehu.es/handle/10810/22686>.
Nire liburua
Hackear la ciencia social: Una invitación a la investigación en entornos digitales
Baliabideak
Ikastaroak, masterrak eta graduondokoak
Gizarte Zientzietara Aplikatutako Datu-analitika eta Programazioan graduondokoa
Egungo lan-merkatura oso orientatuta dagoen graduondokoa, Gizarte Zientzietako datuen analisirako gaitasun orokorrak eskuratzeko.
Katalanez ere egin dezakez Col·legi de Professionals de la Sociologia i la Ciència Política de Catalunya-n.
Social Media: Kudeaketa eta Estrategia Unibertsitate Masterra
Profesional digitalen prestakuntza integraleko masterra.
Katalanez edo Gaztelaniaz har dezakezu Universitat Oberta de Catalunya-n.
Ikerketa Ereduak eta Arloak Gizarte Zientzietan Masterra
Soziologian ikertzaileen prestakuntza integrala lortzera bideratutako unibertsitate masterra.
Euskal Herriko Unibertsitatean gaztelaniaz har dezakezue.
Material didaktikoak
Sare sozialetatik ateratako datuen bistaratzea
Azken modulu hau datu-analisiaren alderdi garrantzitsuenetako bati eta datuetatik abiatuta interpretazioa eta erabakiak hartzea errazten duten tresna nagusietako bati eskainiko diogu: datuen bistaratzea. Bistaratze funtzional ororen oinarrizko printzipioak berrikusiko ditugu eta aldagai ezberdinen propietateak eta haien erlazioak grafikoki irudikatzeko gehien erabiltzen diren teknikak ikusiko ditugu. Bistaratze-teknika ez hain ohikoak eta konplexuagoak ere ikusiko ditugu, datu-base handietan eta sare sozialetako datuetan dauden zenbait elementu irudikatzeko bereziki adierazita. Era berean, gaur egun datuak bistaratzeko proiektuak aurrera eramateko ditugun tresna desberdinak ikusiko ditugu, irakurle edo ikuslearen esplorazioa ahalbidetzen duten tresna interaktiboetan arreta berezia jarriz. Azkenik, sare sozialetako makrodatuak erabiliz ikerketa proiektu batean kontuan hartu beharreko funtsezko alderdiak zeintzuk diren ikusiko dugu.
Sare sozialetako datuen meatzaritza, big data aztertzeko teknikak
Modulu honetan datu-meatzaritzarako eta big data inguruneetan balioa sortzeko funtsezko estrategia bati erreparatuko diogu: sare sozialetako edukien arabera ezagutza sortzen duten algoritmoak. Horretarako, adimen artifizialaren, ikaskuntza automatikoaren eta hizkuntza naturalaren prozesamenduaren munduan sartuko gara. Gainbegiratutako eta gainbegiratu gabeko ikaskuntza-algoritmoen arteko aldea ikusiko dugu, eta aurreko bi motetako logika nahasten dituzten algoritmo hibridoak eta multzokoak ere ezagutuko ditugu. Ondoren, testuak aztertzeko teknika espezifiko batzuei erreparatuko diegu, sare sozialetan ugarienetakoa den edukia, eta datuetatik zer ezagutza-mota garatu daitekeen ikusiko dugu. Azkenik, datu big data algoritmoak datuen tratamendu etikoaren dimentsio normatiboan kokatuko ditugu, zeinak barne hartzen dituen bai iragarpen eta sailkapen automatikoko sistemetan isurien eta diskriminazioen identifikazioa, bai desberdintasun horien diseinu kontzientea eta aringarria.
Big data eta datu sozialen meatzaritza: oinarrizko kontzeptuak eta tresnak
Gero eta digitalizatuago dagoen mundu batean bizi gara. Interneten agerpenak, 1990eko hamarkadan hasitako hedapen masiboa planeta osoan zehar -herrialde eta hemisferioen artean desberdintasun nabarmenekin- eta gero eguneroko bizitzaren kolonizazioa elkarkonektatutakon dozenaka gailuren bidez erraztu dute big data deitzen dugun hori agertzea. Baina, pentsa litekeenaren aurka, big dataz edo datu masiboez hitz egiten dugunean, ez gara datuen neurketa edo pisuaz soilik ari. Egia esan, XXI. mendeko ohiko komunikazio-paradigma berri bat ezaugarritzen ari gara, era guztietako inplikazioak dakartzana: teknologikoak, sozialak, kulturalak, juridikoak eta politikoak.
Hitz egin gurekin gaur
Antolatu gurekin bideodei bat eta bertan ezagutuko duzu:
Datu-analisia zuretzat den eta zure enpresaren datuetatik etenkina aterako duzun.
Datuetan eta informazio baliagarrian oinarrituta erabaki hobeak nola hartu.
Inbertsioaren errentagarritasun hobea duten Marketing eta Publizitate Kanpaina eraginkorragoak garatzeko sistema.
Zure enpresan produktibitatea hobetzeko eta kudeaketa eraginkorragoa egiteko bidea.
Adimen Artifizialaren aukerak aprobetxatzeko eta atzean ez geratzeko modua.
Eta laburbilduz, Datu-analisiko enpresa batek zugatik egin dezakeen guztia.
Enpresek ordenara jotzen dute, eta teknologiak berrikuntzara, hau da, zaharkitze teknologia arriskutsuagoa da egunetik egunera. Orain galdera da, zer egindo duzu?
Utz iezazkiguzu zure datuak hemen eta zurekin harremanetan jarriko gara bideodeiaren eguna eta ordua antolatzeko. (Erabaki hobeak hartzen dituen pertsona-talde horretakoa izatetik urrats batera zaude).
contacto
Nahiago baduzu, zuzenean ere idatz diezagukezu
info @ eudan.eus